Chemoterapeutický lék překonává remdesivir proti COVIDU v laboratorních experimentech

COVID-19

Podle studie založené na počítačových simulacích a laboratorních experimentech může být chemoterapie původně vyvinutá k léčbě rakoviny potenciálně nahrazena tak, aby inhibovala replikaci nového koronaviru a léčila COVID-19. Výzkum publikovaný v časopise PLOS Computational Biology, kombinuje několik výpočetních technik, které simulují interakce lék-virus z různých, doplňkových perspektiv.

Pomocí tohoto hybridního přístupu vědci z Shenzhen Institutes of Advanced Technology v Číně testovali 1 906 existujících léků na jejich potenciální schopnost inhibovat replikaci koronaviru zaměřením na virový protein nazývaný RNA-dependentní RNA polymeráza (RdRP).

Vědci identifikovali čtyři slibné léky, které byly poté testovány proti viru SARS-CoV-2 v laboratorních experimentech.

Řekli, že dva z těchto léků, pralatrexát a azithromycin, úspěšně inhibovaly replikaci viru a další laboratorní experimenty ukázaly, že pralatrexát silněji inhiboval virovou replikaci než remdesivir - lék, který se v současné době používá k léčbě některých pacientů s COVID-19.

Podle vědců nálezy naznačují, že by pralatrexát mohl být znovu použit k léčbě COVID-19.

Vědci však uvedli, že chemoterapeutický lék může vyvolat významné vedlejší účinky a používá se u lidí s terminálním lymfomem, proto dodali, že okamžité použití u pacientů s COVID-19 není zaručeno.

Výzkum však zdůraznil význam nové screeningové strategie pro identifikaci léků, které by mohly být znovu použity.

„Ukázali jsme hodnotu našeho nového hybridního přístupu, který kombinuje technologie hlubokého učení s tradičnějšími simulacemi molekulární dynamiky,“ uvedl autor studie Haiping Zhang z Shenzhen Institutes of Advanced Technology.

Vědci nyní vyvíjejí další výpočetní metody pro generování nových molekulárních struktur, které by mohly být vyvinuty do nových léků k léčbě COVID-19.